Telefon+420 608 455 705 (PO - PÁ od 8:00 - 13:00)
Telefon+420 608 455 705 (PO - PÁ od 8:00 - 17:00)
nad 2000 Kč doprava ZDARMA!
DOMIbagsDOMIbags Kategorie zboží

Reklamační řád pro spotřebitele

společnosti DOMI CZ, s.r.o., IČ 25 74 36 27, se sídlem Praha 1, Nové Město, Hybernská 1012/30, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 66229 (dále "prodávající")
Slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací vad spotřebního zboží kupujícím v postavení spotřebitele. Byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku v platném znění a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění. Práva kupujícího z vadného plnění musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky.

ČLÁNEK 1 - PRÁVO KUPUJÍCÍHO NA REKLAMACI VADNÉHO ZBOŽÍ
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady.
Má-li prodávané zboží při převzetí vadu, může kupující uplatnit u prodávajícího své právo z odpovědnosti za vady zboží.
Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, skladování, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození kupujícím nebo uživatelem zboží či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu, popř. v důsledku působení vyšší moci.
Práva z odpovědnosti za vady zboží nelze uplatnit tehdy, je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny nebo jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
Jestliže kupující uplatní právo z odpovědnosti za vady zboží (dále jen reklamace), tak reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
V provozovně prodávajícího musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.

Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo na reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, na jaké kontakty si přeje být kupující pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace kontaktován a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Vedoucí provozovny nebo jím pověřený pracovník přijme reklamaci, jestliže je zboží řádně vyčištěné, vysušené a posouzení reklamace nebrání obecné zásady hygieny.
Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny.

ČLÁNEK 2 - MÍSTO PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Kupující má právo uplatnit reklamaci: v kterékoliv provozovně patřící prodávajícímu, v níž je přijetí reklamace možné, a to s ohledem na sortiment prodávaného zboží.
Pokud je v potvrzení o povinnostech prodávajícího v případě vadného plnění uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího či v místě pro kupujícího bližším, uplatňuje se reklamace u tohoto podnikatele.
Kupující je povinen prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tzn., že kromě vytknutí vad dokládá i místo zakoupení zboží, zakoupení zboží od prodávajícího, cenu zboží a dobu zakoupení zboží, což prokáže nejlépe prodejním dokladem, záručním listem, popř. jiným věrohodným způsobem.
Bez předložení nákupního dokladu zahájí prodávající reklamační řízení jen, pokud zákazník jiným věrohodným způsobem doloží, resp. prokáže, že reklamované zboží zakoupil od prodávajícího.
Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
Kupující má právo v případě uznané reklamace pouze na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě neoprávněné reklamace nemá kupující nárok na náhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací.

Pokud kupující nepředá zboží k reklamačnímu řízení v originálním obalu, není prodávající odpovědný za případné vady zboží vzniklé v důsledku nevhodnosti obalu, v kterém bylo zboží předáno k reklamaci, popř. v důsledku neexistence žádného obalu.

ČLÁNEK 3 - LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Lhůta pro uplatnění reklamace je 24 měsíců ode dne převzetí zboží. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
Reklamaci by měl kupující uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena. Případné prodlení s uplatněním reklamace při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
V případě, že zboží má vady, které byly způsobené dopravou, při jeho předání dopravcem kupujícímu, je kupující povinen uplatnit reklamaci přímo u dopravce v rámci sepsání protokolu, a to nejpozději do druhého pracovního dne od obdržení vadného zboží a informovat o dané skutečnosti i prodávajícího.
Lhůtu k uplatnění reklamace nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet.
ČLÁNEK 4 - JAKOST ZBOŽÍ PŘI PŘEVZETÍ
Prodávající prohlašuje, že odpovídá kupujícímu, že zboží v době převzetí kupujícím:
• odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
• je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
• je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
• je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá,
• zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím, zejména reklamou nebo označením,
• je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
• zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu případně poskytl před uzavřením smlouvy.
Shora v tomto článku uvedené skutečnosti neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Projeví-li se vada na zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

ČLÁNEK 5 - PRÁVA Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY
Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v článku 4, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřeně nákladné nebo nemožné, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady nepřiměřeně nákladné nebo nemožné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Za odstranitelné vady se považují takové vady, kdy jejich odstraněním neutrpí vzhled, funkce a kvalita zboží a oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě.
Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neběží.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu.
Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
V případě marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace, nebo pokud prodávající odmítne vadu odstranit, nebo je vada podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží zpět nebo co mu kupující prokáže, že zboží odeslal prodávajícímu.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne vyřízení reklamace, případně ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, pokud nedošlo k jejímu vyřízení, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího, viz blíže článek 10 tohoto reklamačního řádu. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží. Prodávající informuje zákazníka o vyřízení reklamace telefonicky či prostřednictvím SMS nebo emailem.

ČLÁNEK 6 - SMLUVNÍ ZÁRUKA ZA JAKOST
Poskytl-li prodávající nebo výrobce zboží nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví něco jiného.

ČLÁNEK 7 - ZBOŽÍ PRODANÉ ZA NIŽŠÍ CENY
Zboží, které má vady (vadné nové zboží nebo zboží použité), jež nebrání tomu, aby mohlo být zboží užíváno k určenému účelu, musí být prodáváno jen za nižší ceny, než je obvyklá cena za bezvadné zboží.
Prodávající kupujícího upozorní, že zboží má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.
Za takovéto vady nového nebo použitého zboží, pro které byla sjednaná nižší cena, prodávající neodpovídá.
Vyskytne-li se vada, z níž je prodávající zavázán, u zboží prodávaného za nižší cenu nebo u zboží použitého, má kupující místo práva na výměnu právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.
U použitého zboží je lhůta pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady zkrácena na 12 měsíců.
Byla-li cena zboží snížena z důvodu výprodeje nebo posezónního doprodeje a jedná-li se o prodej nového bezvadného zboží, odpovídá prodávající za vady takto prodaného zboží v plném rozsahu.

ČLÁNEK 8 - ŘEŠENÍ SPORŮ
Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je řešeno prostřednictvím České obchodní inspekce. Kontaktní údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2 E-mail: podatelna@coi.gov.cz , http://www.coi.gov.cz, https://coi.gov.cz/podatelna/

ČLÁNEK 9 - PRODLOUŽENÁ ZÁRUČNÍ LHŮTA
Pokud výrobce nabízí záruční lhůtu prodlouženou tj. 2 roky a více, vztahuje se tato záruční lhůta na výrobní a skryté vady zboží. Tuto prodlouženou záruku může kupující požadovat pouze tehdy, pokud předloží platnou vyplněnou záruční kartu výrobce (s razítkem a datem). Tento požadavek je z důvodu kontroly unikátního kódu zboží, který je uveden na produktu a záruční kartě (vždy se shoduje). V ostatních případech není možné požadovat prodlouženou záruku zboží. Záruční kartu je nutné vždy pečlivě uschovat a předložit při případné reklamaci či při opravě, a to i v jiném státě. Výrobci zboží značky Roncato a Samsonite poskytují celosvětový servis zboží.

ČLÁNEK 10 - NEVYZVEDNUTÁ REKLAMACE
V případě, že si kupující nevyzvedne zboží ani do 30-ti dnů ode dne vyřízení reklamace, případně ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, pokud nedošlo k jejímu vyřízení, postupuje prodávající v souladu s § 2159 a dalšími ustanoveními zákona číslo 89/2012 Sb., v platném znění, tj. po uplynutí lhůty k vyzvednutí zboží uvedené shora je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu skladné.
Prodávající má právo požadovat po kupujícím uhrazení skladného ve výši: 30,- Kč za každý den prodlení s vyzvednutím vyřízené reklamace.
Nevyzvedne-li si kupující zboží ani v náhradní lhůtě 1 měsíce, o které bude prodávajícím vyrozuměn, je prodávající po uplynutí lhůty šesti měsíců ode dne, kdy byl kupující povinen si zboží vyzvednout, oprávněn zboží prodat.
Dojde-li k prodeji nevyzvednutého zboží, a výtěžek z prodeje zboží bude vyšší než náklady spojené s uskladněním a náklady za uskutečnění prodeje, je prodávající povinen vyplatit přebytek z výtěžku z prodeje kupujícímu. V případě prodeje nevyzvednutého zboží zašle prodávající kupujícímu konečné vyúčtování.
Stejná práva má prodávající bez vyrozumění kupujícího i tehdy, pokud je kupující nesnadno dosažitelný nebo nehlásí-li se.
Prodávající je oprávněn zboží nevydat, dokud nebude uhrazena celá částka účtována jako skladné.
V případě, že tato částka skladného převýší aktuální prodejní cenu zboží je prodávající oprávněn zboží prodat a vzniklé náklady spojené se skladováním zboží takto uhradit.
V Praze dne 1. června 2025
DOMI CZ, s.r.o.

Formulář pro odstoupení od smlouvy
Formulář pro reklamaci zboží

Copyright © DOMIBAGS - Kožená galanterie 2019
tvorba www stránek People For Net a.s.

Používáme cookies!

Tyto stránky používají a ukládají soubory cookies. Některé jsou nezbytné pro jejich správné fungování (tzv. technické cookies). Dále tyto stránky využívají marketingové a analytické cookies pro zkvalitnění našich služeb a přizpůsobení zobrazovaného obsahu. Pro jejich využití je nutný Váš souhlas. Více informací o cookies.